Şemsiye ve renkli flaş. Kyoto, 2017 |
1. Dinamik: sıkıcının karşıtı
Yürüyen kadın. Kyoto sokak fotoğrafı, 2017 |
Önerim – DİNAMİK fotoğraflar çekmeye çalışın.
DİNAMİK olarak fotoğraflarda enerji, cinsellik ve ruh vardır. Vücudunuzda adrenalin salgılanmasına yol açar. Çekmekte zorlanacağınız fotoğraflardır, izleyicilerin bakmaya zorlanacağı fotoğraflardır.
Dinamik görüntüler açısından belirtmek gerekirse — dinamik kompozisyonlar elde etmeye çalışmalıyız. Dinamik kompozisyonlar eğim, flaş ya da jestlerle desteklenebilir. Dinamik görüntülerde genellikle göz teması kurulur. Ben, kendi düşüncemi ifade etmem gerekirse, geniş açılı lenslerle (28mm ya da 35mm) çekilen fotoğrafların çok daha gergin bir his verdiğini, izleyicileri sahneye daha çok çektiğini düşünüyorum.
2. Sizi ne korkutuyorsa onun fotoğrafını çekin
Sokak fotoğrafçılığı söz konusu olduğunda, içimden gelen sesi dinlerim. Beni ne korkutuyorsa, onun fotoğrafını çekerim. Beni tereddüde düşüren fotoğrafları çekmeye niyetlenirim — daha sonra tereddüdüm ortadan kalkar ve fotoğrafı çekerim.
Ayarları düşünmek zorunda kalmamak için 'ayarla ve unut' fikrini benimserim. P (Program) modunu kullanırım – renkli fotoğraflar için ISO 800 değerini seçerim. Siyah beyaz çekimler yapacaksam ISO'yu 1600 ya da 3200 olarak belirlerim. Kamerayı merkezi odaklama moduna alır ve kameramdaki dahili flaş özelliğini etkinleştiririm. Çekimden önce, çekim sırasında ya da çekimden sonra ayarlar hakkında endişelenmek istemem. Bunun yerine görüntünün oluşturulması sürecine kendimi vermeyi amaçlarım. Sokaklarda kaybolmaktır amacım. Kameram, sahne ve konu arasında zihin-beden bağlantısını kurmak isterim. Fotoğraf çekerken az da olsa yaratıcı bir dirence sahip olmak isterim.
3. Tereddüt ölümdür
Sokak fotoğrafçılığı yaptıkça fark ettim ki, fotoğrafın %80'i içgüdüler iken sadece %20'si yetenektir. Deklanşöre basmadan önce içgüdüleriniz harekete geçmelidir. Halen dahi, sayısız çekim fırsatını kaçırıyorum, çünkü risk almak istemiyorum — çekim yapmak konumu belki kızdıracak ya da üzecek. Bence, en büyük sokak fotoğrafçısı ASLA TEREDDÜT ETMEYEN, ASLA KORKMAYAN VE ASLA bir fotoğraf çekim fırsatını kaçırdığı için PİŞMANLIK DUYMAYAN kişidir.
Bu nedenle, Jeff Bezos bigi olmalı ve fotoğrafçılığımızda bir 'pişmanlık minimizasyon çerçevesi' oluşturmalıyız. Günün sonunda mümkün olabildiğince en az pişman olunacak fotoğraflar çekmiş olmalıyız.
Bu, sokaklarda yürümek, eğlenmek, ilginç görsel nesneler, şekiller ve konuların, insanların ve çevrenin birleşimlerini ve insanları heyecanlandıran her şeyin fotoğrafını çekmek anlamına gelmektedir.
Sokak fotoğrafçılığında daha az pişmanlık duymak kolaydır:
Sizi ilgilendiren ve heyecanlandıran her şeyin fotoğrafını çekin.Pratik olarak söylemek gerekirse, aynı zamanda basit ve 'klişe' çekimler anlamına da gelmektedir. Eğer gördüğünüz şey ilginizi çekiyorsa, onun fotoğrafını çekin. Daha sonra onu 'tutmaya' ya da 'bırakmaya' karar verebilirsiniz. Ancak, çekim yaparken, SAHAdayken, kendinizi eleştirmeyin ya da bir şeyleri düzenlemeye çalışmayın. Aksine, bir çocuk gibi sokaklarda koşun. Sokaklar sizin görsel etkinlik sahanızdır.
Sonuç: YANAN FOTOĞRAFLAR ÇEKİN!
DİNAMİK/DİNAMİZM — görsel hafızanıza ve kelime dağarcığınıza eklemeniz gereken iki kelimedir. Fotoğraf çekmeyin, DİNAMİKLEŞTİRİN!
GÜÇLÜ OLUN!
© Eric Kim