-->

  • GELECEK VADEDEN BLOGLAR - HAYAL KIRIKLIĞI



    Merhabalar! Birkaç gün öncesinde Gelecek Vadeden Bloglar listesinde yer almıştım. Gelecek Vadeden Blogların ne olduğunu bilmiyorsanız Google'layıp öğrenebilirsiniz. Çünkü bu yazıda Gelecek Vadeden Bloglar hakkında bilgi vermeyeceğim. Onlarla, daha doğrusu bir jüri üyesiyle olan sorunumdan bahsedeceğim.

    Her blogger yazılarının okunmasını, daha fazla okuyucuya ulaşmasını ister. Ben de aynı şekilde. Amacım ticari kazanç değil, yanlış anlaşılmasın. Benim bu blogtaki amacım insanlara bir şey katabilmek, ufak tefek de olsa okuyucuya kazanım sağlayabilmek. Bir okuyucu benim bir yazımı okuyorsa, okumak için vakit ayırıyorsa ona bir şeyler katabilmeliyim diye düşünüyorum. Şimdi daha net ifade edebilmişimdir neden daha fazla okuyucuya ulaşmak istediğimi.

    Bu yüzden Gelecek Vadeden Bloglara katılmam gerektiğini düşündüm. Katılmamdan sonra 1 veya 2 hafta içerisinde de bu listeye dahil edildim. Aslında bayağı sevinmiştim. Google Adsense desteğinden sonra bu listeye de girebilmek beni gerçekten mutlu etti. Ne yapıyorsam doğru yolda olduğumu ve yapmaya devam etmem gerektiğini düşündüm.

    Gelecek Vadeden Bloglara girdiğimi bir jüri üyesinin maili ile öğrendim. Mail içeriğinde blogumu geliştirmem için verilmiş tavsiyeler, listenin açıklandığı YouTube Canlı Yayını vs. olunca neredeyse bir günümü bunları incelemekle ve ne yapmam gerektiğini düşünürerek geçirdim. Hatta blog için kabul edilmem ile ilgili bir yazı hazırlıyordum ki maalesef yarıda kaldı. Ardından da taslağı kaldırıp yerine bu yazıyı yazmak zorunda kaldım.

    Peki neden hayal kırıklığı? Söz konusu olan jüri üyesinin dostane olmayan yaklaşımları. Kendisinin bana mail üzerinden yönelttiği bir soru vardı ki ben aklımda oluşan soru işaretleriyle birlikte kendisinin sorusunun cevabını o mail üzerinden verecektim. Ancak bu jüri üyesinin sabırsızlığı -sabırsızlık olarak nitelendiriyorum çünkü maili göndereli 1 gün bile olmamıştı- bana Twitter'dan ulaşıp aynı soruyu oradan yöneltmeye itmiş olsa gerek.

    Twitter üzerinden kendisinin sorusuna cevap verdiğimde hoş olmayan bir üslup kullanması, verdiği etiklik dersi ve ben kendimi izah edemeden söylemek istediklerini söyleyip beni engellemesi. Düşünün, siz uzun yıllardır blog yazarısınız, profesyonelsiniz ve bir platform oluşturuyorsunuz. Bir jüri üyesisiniz, hoşlanmadığınız bir durum olsa bile olaylara duygusal yaklaşmak ne kadar doğru? Veya kişisel bir şeymiş gibi algılamak? Açıkçası bu tutum bana tuhaf geldi. 

    Hayal kırıklığı maalesef bununla kalmadı. Söz konusu jüri üyesi, kendi blogunda bulunan Gelecek Vadeden Bloglar listesindeki blog sahibinin adını "-" olarak düzenlemiş. Adımı soyadımı bilmesine rağmen. Oradaki listede tüm blog sahiplerinin adı Twitter adreslerine, bloglar adları kendi bloglarına yönlendirilirken benim blogumun adresi yazı olarak bırakılmış, blogumun adı blogumun linkiyle bağlanmamış. 

    Söz konusu kişinin bu tutumunun ne demek olduğunu anlayamamış olabilirsiniz. Açıklık getirmem gerekir diye tahmin ediyorum. Blog adresimin tıklanabilir olmamasını sağlayarak benim okuyucu kazanmamı engellemek, blog sahibinin adını "-" olarak değiştirerek Twitter üzerinden takip edilmemi engellemek. Tıpkı kendisinin beni Twitter üzerinden engellemesi gibi. Benim için avantaj olan tüm yolları dezavantaja çevirmek istemiş.

    Görüyorsunuz, ufacık bir problemi büyütüp kişisel hale getirerek çekirdek bir blogger'a sözde destekçilik bu. 

    Neden listeden blogunu tamamen kaldırmadı diye düşünecek olursanız, listeden kaldırılacak bir durum yoktu. Çünkü sorun tamamen kişisel, yanlış anlamadan ibaret. Hal böyle olunca bu jüri üyesinin yapacakları ancak bu kadardı.

    Demek istediğim, eğer benimki gibi bir hevesle bu listeye katılacaksanız böyle durumlara hazırlıklı olun. Çünkü ben böyle bir muamele gördüysem siz de görebilirsiniz. Sadece biraz daha tanınma amacınız sinir bozukluğuna, tartışmalara dönüşebilir. 

    Maalesef, Gelecek Vadeden Bloglar listesine büyük umutlarla başvurmuştum ama böyle can sıkıntısıyla biteceğini bilemezdim. Bu durumların ardından kendisinden blogumun bu listeden kaldırılmasını istedim. Çünkü gördüğünüz gibi, Gelecek Vadeden Bloglar, benim için amacından çıkmış durumdaydı. Bu türlü engellemelerle orada daha fazla durmanın bir anlamı yoktu. 

    Benim Gelecek Vadeden Bloglarla ilgili maceram bu kadardı. Memnun kalmadığımı itiraf etmeliyim. Eğer siz de başvuracaksanız sabır diliyorum.

    Mutlu günler!


    EDIT(07.08.2017): SEVGİLİ OKUYUCULARIM, SON YORUMLARDA MAĞDURİYETİM ÜZERİNDEN YAPTIĞIM ELEŞTİRİ İLE ALAKALI ASILSIZ SUÇLAMALAR VE ÇAMUR ATMA TEHDİDİNDEN SONRA BU YAZIYI YORUMLARA KAPATMAYI UYGUN GÖRDÜM. BU YAZININ HAKARET, İTİBAR DÜŞÜRME, ALAYA ALMA, HEDEF GÖSTERME VE HEDEF ŞAŞIRTMA İÇERDİĞİNİ DÜŞÜNENLER İSTEDİĞİ YARGI MERCİNE BAŞVURABİLİRLER. AYRICA BU KONU ARTIK KİŞİSEL GÜNDEMİMDEN ÇIKTIĞI İÇİN DAHA FAZLA ÜZERİNE TARTIŞILMASINI GEREKSİZ BULUYORUM. DESTEKLERİNİZ VE GÜZEL DÜŞÜNCELERİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. 
  • YOUTUBE KANALIMI ZİYARET EDİN

    Youtube'da seslendirdiğim şiirleri paylaşıyorum. Youtube kanalıma da abone olursanız sevirim.

    Video Of Day

    ADRES

    Kağıthane/İstanbul

    EMAIL

    omersalihgul@gmail.com
    omersalihgul@hotmail.com